Hvorfor skal du starte NU?

Hvad er prisen på en forsinkelse?

Kunderne ringer ikke. Vi må gøre noget. NU!” Det var beskeden jeg en morgen fik da jeg mødte på mit arbejde i Dell Computers. I dag skulle vi sælge for 200.000, men allerede klokken 9 var vi efter planen. Telefonerne ringede ikke, som vi havde forudsat. Vi ville maks. nå 100.000 i omsætning med den aktivitet. Vi samlede marketing-teamet og gjorde en hurtig market scan. Det viste sig at HP løb med vores forretning, de havde en meget stærk computer på udsalg som var lige så god – og billigere – end vores tilsvarende i Dell. Øv! Træls. – Hvorfor skulle de nu også det?
2 timer senere: Vi havde talt med produktteamet i London og fået accept på at vi kunne tilbyde en bedre computer til en lavere pris, end hvad HP havde. Vi havde lavet specifikationerne, uploadet billedet og fået udtræk fra database-teamet på kunder og prospects. Vi udsendte vores stærke tilbud og opdaterede hjemmesiden. Så kom der gang i telefonerne, og vi landede en omsætning på 173.000. Den hændelse har for altid lært mig værdien af at handle hurtigt. Havde vi ikke gjort noget ville vi have tabt 73.000 på omsætningen dag 1.

Vi definerede klare indsatsområder. Vi udarbejdede en kort plan med ejerskab og tidsfrister. Vi fulgte op. Vi agerede! Dette er den strukturerede vej: Hændelsen i Dell har for altid lært mig værdien af at handle hurtigt. Havde vi intet gjort, ville vi have tabt 73.000 på omsætningen dag 1.

Men den tabte omsætning vil følge dig, ikke blot i dag, men også i morgen. Og sådan er det med alle forsinkelser. De akkumulerer store tab.

Du har måske en medarbejder, som ikke performer? Du får måske ikke rykket på dine vækstinitiativer? Du slæber rundt med en omkostningsbase, der er for høj, måned efter måned? Du er for langsom på at rette op i værdikæden, så kundetilfredsheden daler? Du får måske ikke gjort noget med de alt for tunge, og manuelle, rutiner? Du mangler tid til at analysere lønsomheden på dine kunder og produkter, og derved famler lidt i blinde? Du ved ikke om dine priser er optimerede, og du har ikke tid til at gøre noget med det?

Stil dig spørgsmålet om du har råd til forsinkelser? Måske det vil være en god ide at booke et gratis møde med mig i dag?